• Index
  •  » Pomoc
  •  » nagrywanie demka w cod2, krok po kroku.

#1 2008-08-13 17:13:58

.:Cpl:.L4C5

Doświadczony w Boju

1248030
Skąd: Polska
Zarejestrowany: 2008-08-10
Posty: 37
Punktów :   

nagrywanie demka w cod2, krok po kroku.

. Nagrywanie DEMA

DEMO nagrywamy w czasie gry. Jest to niewielki plik rozszerzeniem .dm_3, w którym znajdują się wszystkie ruchy graczy i zdarzenia akcji (strzały, granaty, podkładanie ładunków, komunikaty, czat itd.) Jednym słowem to zapis wszystkich zdarzeń i tego co widzisz na ekranie w czasie gry. Jednak DEMO nie jest plikiem graficznym. Nie możesz go oglądać programami do oglądania filmów (np. Windows Media Playerem). Możesz za to później odtworzyć DEMO w grze i jeszcze raz obejrzeć całą akcję tak, jak widziałeś to w czasie gry. Możesz równieź dać komuś ten plik i on może obejrzeć to u siebie (oczywiście jeśli ma zainstalowaną grę i ma te same mody i mapy jeśli były używane).

Demo nagrywamy wpisując odpowiednią komendę w konsoli. Konsolę otwieramy i zamykamy klawiszem "tylda" czyli ~, a po wpisaniu zatwierdzamy klawiszem Enter)

\record - rozpoczęcie nagrywania DEMO
\stoprecord - zakończenie nagrywania DEMO

Jest to skrajnie niewygodne szczególnie gdy wiesz, że za chwilę nastąpi akcja Twojego życia i nie ma czasu na pisanie czegokolwiek. W tym celu zrobimy skrypt, dzięki któremu będziesz włączał i wyłączał nagrywanie DEMO jednym klawiszem.

Oto co należy zrobić:

skopiuj poniższy skrypt:

// demo record toggle
seta demo_start "record; set demo_tog vstr demo_stop"
seta demo_stop "stoprecord; set demo_tog vstr demo_start"
seta demo_tog "vstr demo_start"
bind BACKSPACE "vstr demo_tog"
bind F3 cl_avidemo 25
bind F4 cl_avidemo 0

i wklej go do nowego dokumentu Notatnika a potem zapisz w katalogu UO pod nazwą autoexec_mp.cfg

Jeśli istnieje już w tym miejscu plik autoexec_mp.cfg to po prostu otwórz go Notatnikiem, dodaj skrypt na końcu i zapisz plik. Jeśli masz zajęty klawisz BACKSPACE lub chcesz włączać/wyłączać nagrywanie DEMO innym klawiszem podmnień go w ostatniej linijce skryptu na taki, jaki chcesz.
Teraz w czasie grania wciśnij BACKSPACE i sprawdź czy w lewym dolnym rogu ekranu pojawiła się nazwa nagrywanego DEMA. Jeśli to Twoje pierwsze DEMO to będzie to nazwa demo0000. Następne DEMA będą mieć kolejno rosnące numery. W czasie nagrywania podawana jest też wielkość zapisywanego pliku, która powoli rośnie. Jeśli nagrywanie nie działa, prawdopodobnie skrypt się nie wczytał. Czasem dzieje się tak, np. gdy wchodzisz do gry przez Xfire. Wtedy wpisz w konsoli \exec autoexec_mp.cfg i od tej pory skrypt już powinien działać. Nagrywanie DEMA obciąża komputer w bardzo małym stopniu i nie powinno powodować żadnych zauważalnych opóźnień w grze.
Pliki DEMO są niewielkie, jednak odradzam nagrywanie długich sekwencji, ponieważ przeglądanie tego potem i dalsza obróbka jest bardzo żmudna i czasochłonna. Radzę włączać nagrywanie wtedy gdy spodziewasz się dobrej akcji i nie robić dłuższych DEMO niż 30-60 sekund. Optymalne ze względu na późniejszy montaż są akcje około 10 - 20 sekund. Te wytyczne traktuj jednak orientacyjnie, dojdziesz do tego doświadczalnie.

DEMO zapisywane jest w katalogu uo\demo w plikach z rozszerzeniem dm_3

Aby obejrzeć DEMO należy wpisać w konsoli:
\demo [nazwa] odtwarzanie DEMO
przykład:
\demo demo0012 - odtwarzanie pliku demo0012.dm_3

Zakładam, że w tym momencie masz już komplet DEM a w nich same super akcje.

5. Konwersja DEMO na TGA

Gdy mamy już DEMO musisz przerobić je na jakiś format graficzny, abyś mógł to dalej obrabiać. I tutaj sama gra oferuje Ci fantastyczną możliwość. Odtwarzając DEMO możesz otrzymać sekwencję plików TGA odpowiadających kolejnym klatkom filmu.

Metoda ta ma jeden zasadniczy minus:
Sekwencja klatek zajmuje bardzo dużo miejsca na dysku co widać poniżej (wartości przybliżone).


Wygląda to nieciekawie, ale nikt o zdrowych zmysłach nie będzie obrabiał całego filmu składającego się klatek TGA. Taką ilość materiału będziemy mieć na komputerze tylko na chwilę, po czym od razu zrobimy z nich film będący jedną sceną i skasujemy pliki TGA.

Metoda ta ma za to ogromne zalety:

film nie zgubi ani jednej klatki a więc będzie idealnie płynny

przed zrzuceniem sekwencji klatek możesz ustawić grę na maksymalne detale, szczegóły cząstek, a na swojej karcie graficznej ustawić najlepsze wygładzanie krawędzi (antialliasing) czy filtrowanie tekstur (anizotrophic filtering). W ten sposób możesz otrzymać obraz znacznie przewyższający jakością to, co zwykle widzisz w grze. Takiego efektu nie uzyskasz żadnym programem do zrzucania filmu w czasie gry!

możesz zrobić doskonałej jakości film mając nawet słabą kartę graficzną, która ledwo daje sobie radę w grze

klatki, które zrzucasz mogą mieć dużo większą rozdzielczość niż docelowa rozdzielczość filmu. Później zmniejszając rozdzielczość dodatkowo wygubisz niedoskonałości i poprawisz jakość obrazu

możesz zrzucać sekwencję w dowolnej ilości klatek na sekundę (fps) i w ten sposób np. zrzucając dwa razy więcej niż docelowa wartość fps Twojego filmu będziesz mógł zrobić perfekcyjne i płynne zwolnienie akcji.


Przy takiej ilości zalet uważam, ża naprawdę warto przyjąć tę metodę. Dobra jakość filmu jest fantastycznym wynagrodzeniem za dodatkową pracę.

Aby zrzucić sekwencję TGA:


wyczyść zawartość folderu do którego zapisywane są klawiszem F12 screenshoty (zdjęcia z gry). Jest to katalog: uo\screenshots. Coprawda screenshoty są w formacie JPG, a klatki z gry będą w TGA, ale będzie ich dużo i przez pomyłkę możesz niechcący je skasować, więc lepiej przenieś je w bezpieczne miejsce.

włącz Call of Duty

ustaw wszystkie paramerty gry (detale, tekstury, światła) na max a rozdzielczość na 1024x768

w konsoli wpisz \cl_avidemo 25 jeśli chcesz zrzucać klatki od początku DEMA. Wartość 25 określa ilość klatek na sekundę (fps). Jeśli planujesz rozpocząć zrzucanie klatek w środku DEMA, nie wpisuj tej komendy. Rozpoczniesz zrzucanie w czasie trwania dema wciskając klawisz F3 a zakończysz klawiszem F4. Jeśli nie odpowiadają Ci klawisze F3 i F4 zmień je w skrypcie.

włącz odtwarzanie DEMA, które chcesz przerobić na film np. \demo demo0034

gra załaduje mapę i rozpocznie odtwarzanie DEMA, jednocześnie zapisując klatki TGA na dysku. UWAGA! przy odtwarzaniu ze zrzucaniem klatek, DEMO odtwarza się zwykle dużo wolniej, obraz się tnie i wygląda na to, że coś jest nie w porządku. Nie przejmuj się tym, wszystko jest OK. Pamiętaj, że gra ustawiona jest na większe detale niż zwykle, a w trybie cl_avidemo liczy wszystkie klatki nie gubiąc ani jednej, a ponadto musi zapisać mnóstwo plików na dysk. Przy rozdzielczości 1024x768 w każda sekunda filmu to ponad 50 MB danych! To zajmuje czas. Trzeba cierpliwie poczekać.

po skończeniu odtwarzania DEMA i powrocie gry do głównego ekranu wyjdź z gry


W katalogu uo\screenshots znajdziesz mnóstwo plików TGA z rosnącymi numerami. To są te klatki.

6. Dźwięk

Pobrałeś obraz, trzeba pomyśleć o dźwięku. Bardzo dobre wrażenie robi film, w którym słychać oryginanle dźwięki strzałów, wybuchów, kroki, krzyki itp. To niestety wymaga dodatkowych zabiegów a więc jest więcej pracy. Możesz zrezygnować z oryginalnych dźwięków i podłożyć jedynie muzykę, wtedy możesz spokojnie pominąć ten rozdział. Niestety nie możemy pobrać dźwięku w czasie zgrywania klatek TGA. Zgrywanie klatek jest spowolnione a do tego nierównomierne, czasem przyspiesza czasem zwalnia. Dźwięk zgrany wtedy byłby kompletnie bezużyteczny ponieważ nie dałoby się go zsynchronizować z obrazem.

Należy więc:


włączyć nagrywanie dźwięku

odtworzyć DEMO jeszcze raz ale bez zrzucania klatek (\cl_avidemo 0)

zatrzymać nagrywanie dźwięku


Dźwięk możesz nagrać w dowolny sposób. Jeśli masz swój ulubiony program, to go użyj. Najwygodniejsze są programy umożliwiające rozpoczęcie i zakończenie zapisywania dźwięku ustaloną kombinacją klawiszy bez potrzeby wchodzenia do programu i zgrywające plik dźwiękowy do określonego katalogu. Ja używam do tego programu ATI Tray Tools, który coprawda głównie służy do ustwaiania opcji na kartach ATI, ale ma dodatkowo właśnie funkcję nagrywania i działa doskonale. Dodatkowo pozwala na dowolne ustawienie jakości i formatów nagrywanego dźwięku.
Gdy włączysz DEMO, rozpocznij nagrywanie dźwięku w czasie wczytywania mapy na przed rozpoczęciem odtwarzania tego DEMA. Na początku pliku dźwiękowego będzie kilka do kilkunastu sekund ciszy, które musisz wyciąć dowolnym edytorem np. Audacity http://audacity.sourceforge.net Po takim zabiegu dźwięk i obraz będą zsynchronizowane


.:Cpl:.L4C5
http://img184.imageshack.us/img184/3044/mucharx2.jpg

Offline

 
  • Index
  •  » Pomoc
  •  » nagrywanie demka w cod2, krok po kroku.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sims2-bezludna-wyspa.pun.pl www.klasa2011.pun.pl www.speedwaypolishleague.pun.pl www.2f2lo.pun.pl www.3gwsinf.pun.pl